Túra leírások

/Túra, túrázás

Keresőoptimalizálás, weboldal kulcsszavak google találati lista élére helyezés

keresőoptiomalizálás kép

A weboldal nézhet nagyon szépen ki, és lehet bármilyen csúnya, mindenkinek az a legfontosabb, hogy az oldalára minél több látogató érkezzen. A magas látogatószám elősegíti a weboldal magasabb Google PageRank értékét, ami által még több látogató, ezzel akár még több vásárló érkezhet Önökhöz. Ennek a feladatnak a megoldása a weboldal készítő feladata, de később akár egy másik céget is meg lehet bízni azzal, hogy a weboldalt a kiválasztott keresőszavak alapján a találati lista elejére jutassa. Ennek a feladatnak a közismert neve a keresőoptimalizálás.

A könnyebb megközelítés érdekében kicsit elmesélem, tudtommal hogyan megy ez a folyamat, mármint min alapul a keresőoptimalizálás és maga a Google, vagy a Yahoo találati listában való jobb helyezés elérése. Alapvetően a legfontosabb, hogy weboldal legyen benne a Google, vagy egyszerűen a kereső ismertségében. Amennyiben ezt teljesítettük, és oldalunkat ismeri a kereső akkor a következő lényeges dolog, hogy az oldalban helyezzük el a megfelelő információkat. A kereső optimalizálás fontos lépese, hogy mindez optimális eloszlásban legyen.

A megfelelő kulcsszó kiválasztása meghatározza a keresőoptimalizálás nehézségét. Ha olyan kulcsszót, kulcsszavakat választunk, amelyre nagyon erős, jó oldalak vannak már a találati lista elején, akkor nehéz oda bejuttatni az oldalt. A weboldal kulcsszavainak a kiválasztásánál fontos az is, hogy a felhasználók ezeket a kifejezéseket használják.

Aztán ekkor jön a képbe a már említett Google PageRank. Az oldalunk előre kerülhet, de kell, hogy megfelelő forgalma legyen az oldalunknak. A jó helyezéssel csak azt tudjuk biztosítani, hogy az első oldalon legyen a weboldalunk, de aztán akkor lesz nagy forgalmunk, ha az oldalunk minősége, tehát a megbízhatósága magas. Ezt a megbízhatóságot jelöli a Google a Google PageRank növelésével. Így, ha folyamatosan, és hosszú távon szeretné a weboldalát a keresők élén tudni, akkor nem érdemes csalással próbálkozni.

Álljon most itt egy kis program még, amellyel pár fontos információt tudhat meg a weboldaláról és a kulcsszavainak a helyezését a Google-ben.


Google PageRank ellenőrzés

Keresőszavak / Keywords:
Weboldal / Webpage:
1

Lekérdezett Weboldal: http://dzs-z.hu/munka/kereso-optimalizalas/index.html
Kulcsszó: keresőoptimalizás
Google helyezés: N/A
Az oldal google pagerank értéke: Google PageRank gif DB

SEO, avagy a kereső optimalizálás

A kereső optimalizálás egyik talán már jól ismert angol rövidítése a SEO. Ez a Search Engine Optimalization technológia. A SEO az maga az a technika, amellyel az oldalunkat ismertté, és a keresők által kedveltté tehetjük. Lassan egyész komoly tudománnyá növi ki magát a keresőoptimalizálás. Természetesen, mint minden másban, ebben a témakörben is vannak megbízható emberek, és olyanok, akik trükkökkel próbálják elérni a Google PR növekedésüket, így a Google találati lista élére kerülés.

Nagyon fontos azonban megjegyezni, hogy ez nem egy meghatározott tudomány, hanem csak tapasztalati úton megszerzett tudás összesége lehet. Miért állítom ezt? Azért állítom, mert a kereső rendszereket szolgáltató cégek, mint a Yahoo, vagy a Goolge nem árulják el, hogy pontosan hogyan határozza meg a saját kereső robotjuk egy oldal megbízhatóságát, hogy hogyan optimalizáljunk, hogy biztos, megbízható pozíciónk legyen a kereső találati listájának a csúcsán.

Azt lehet mondani, hogy a SEO, mint szolgáltatás csak teljesítmény alapján mérhető. Tehát, az, hogy oldalunk felkerül a meghatározott kulcsszavakra pár napra az élre, vagy hogy "valamilyen" kulcsszóra megjelentünk a találati listában, még nem jelent semmit. Egy jól elkészített weboldal az emberek számára jól használhatóan elkészítve, és a kereső robotok számára optimalizálva egy állapot. Természetesen lehet ezt a kockázatot vállalni, de akkor újra és újra foglalkozni kell az oldalalal.

Egy szépen és korrekt programozással elkészített weboldal optimalizáció után fél évvel is meg tudja tartani a helyezését, és onnan nehezen lehet kitúrni. Azt a célt kell tehát kitűznünk, hogy az oldalunkon található információk és a választott kulcsszavak (keywords) összhangban legyenek. Tehát a humán és a robot látogató is ugyanazt a tartalmat találja. Az oldal, amire rátalált adja meg a választ a kérdésére. Ekkor jó egy weboldal. Amennyiben az Ön oldal így van elkészítve, és megfelelően optimalizált a fontosabb keresőkre, akkor nyugodt lehet benne, hogy a Google és a Yahoo kereső szépen be fogja az oldalt indexelni, és megfelelő látogatottságot fog biztosítani.

Keresőoptimalizás és weboldal felmérés

Elkezdtem készíteni egy külön weboldalt a keresőoptimalizálás témájának szentelve. Remélhetőleg hamarosan sok hasznos információt fog az oldal tartalmazni.