Mátraháza – Sirok Országos Kéktúra 2016-10-16

OKT Mátra, Mátraháza – Sirok, az OKT 21. szakasz teljesítése

Az OKT szakasz hossza: 21,6 km

Az OKT szakasz szintkülönbségi adatai: +854/-1424

A 21. OKT szakasz előirányzott időtartama: 6:48 óra

A Mátraháza Sirok között OKT 20. szakasz túrájának leírása

Az Országos Kék-túra Mátraháza és Sirok közötti szakaszának a teljesítése. Ez az OKT 21. számú szakasza.

Én azt választottam, hogy az Országos Kéktúrát a Mátraházáról induló pontról kezdem meg. Autóval mentem ki és a Mátraháza végén található nagy parkolóban álltam meg. Ez nagyon közel van a buszállomáshoz, így Sirokról ide érkezhettem vissza.

A bélyegzést a buszmegálló közelében lehet elvégezni, majd a szemközt induló úton vezet fel a kék sáv jelzés. Az út egy darabon a meredek aszfaltos úton halad, aztán egy kanyarban letérünk róla, hogy a sípálya alján lévő erdős, bokros részen induljunk fel a lejtőn. Hamar elérjük a pálya alsó szakaszát, és vár ránk az emelkedő a sípálya vonalát követve.

Országos Kéktúra, Mátra, Kékes-tető

Hamar felérhetünk a Kékes-tetőre, többször jártam már itt, így most egy gyors csúcskő fényképezést követően elmentem az igazoló bélyegző beszerezéséért. A bélyegzőt a csúcskőtől jobbra lefelé tartó lépcső irányában, majd egy úton át követve, további lépcsőkön lefelé, egy kerítés mentén, a buszállomás és egyben egy szanatórium portás fülkéjénél találjuk.

Ezt követően vissza kell mennünk a csúcshoz és a TV torony irányába indulhatunk tovább. Itt már újra megtaláljuk a kék sáv jelzést és lassan elkezdünk lefelé menni a Kékes másik oldalán. Nagy és öreg fák szegélyezik az utunk, néhol sziklafal és kőomlás szegélyezik az utunk. Elhaladunk az Erzsébet-szikla és a Sas-kő mellett is, ami egy Világháborús Turista Emlékmű és kilátóhely.

Ezután még kicsit felkapaszkodunk a Disznó-kőhöz, de aztán folytatja az utunk a Markazi-kapu illetve Mraznica-tető felé a lejtést. Komoly szintkülönbség van ezen a szakaszon, majd 900m szintemelkedés és 1400m szintcsökkenés lehet osztályrészünk. Egy igazi mátrai szakasz, amely sok szépséget rejt, emellett tesztelhetjük az állóképességünket.

OKT Hármashatár

A Hármashatár pontot elérve egy pihenőt találunk, itt van a pecsételőhely is. Kitérőt tehetünk az erdészházhoz. Az utunk innen felfelé folytatódik, egy nagyobb emelkedő után sík térségre jutunk. Az utunk során sok érdekes állatot is megfigyelhetünk én találkoztam foltos szalamandrával is.

Az utunk a Nagy-Szár-hegy, Cserepesi-nyereg útvonalon folytatódik, a Cserepes oldalában kis emelkedő után, majd túloldalt ereszkedve jutunk a Selyem-tisztásra, majd jutunk az Oroszlánvárhoz.

Újabb nyereg, kis emelkedő, majd lejtő váltja egymást, szépen karbantartott kék sáv jelzések vezetik az utazót. A kaptatók meredekek és fárasztóak, számítani kell rá, hogy lecsökken a haladási sebességünk. Működő forrással nem találkoztam, így a teljes szakaszra elegendő folyadékot célszerű magunkkal vinni.

Ha elfáradtunk, akkor a Kék plusz jelzésen,  Nagy-Zúgó-hegy után pedig a kék kör és kék kereszt jelzést követve Recskre ereszkedhetünk le a Kőbánya és a kényszermunkatábor közelében.

Aki tovább megy, az továbbra is az eddig megszokott útviszonyokra és csodálatos tájra, erdőre számítson.

Következik a Szederjes-tető, majd a sárga sáv jelzés is csatlakozik egy darabon, ami szintén utolsó lehetőségünk Recsk felé kiszállni.

Tovább haladva a Remete-tető, Cseresznyés-tető, Gazos-kő megmászása, érintése következik. Ekkor már nagyjából 500m-es tengerszint feletti magasságban járunk és innen számíthatunk arra, hogy folyamatosan lefelé haladunk.

Érdemes további időt számítani a túrára, hogy időben érkezzünk le a vasútállomásra, amennyiben innen busszal szeretnénk Mátraházára visszajutni, ugyanis délután 5 után nem lesz járat abban az irányba. sőt igazából másfelé sem.

 

Kapcsolódó, hasonló bejegyzések

Vélemény, hozzászólás?