Túra leírások

/Túra, túrázás

Túra leírások, turista információ, élmény, ismertető

Pilis-hegység túra leírás

2004-12-19 :: Rám-szakadék túra Rám-szakadék túra alulról felfelé. Dömös :: Rám-szakadék :: Lukács-árok :: Dömös
2005-04-17 :: Pilisszentkereszt - Rám-szakadék - Dömös Pilisszentkeresztrõl indulva Dobogókõn kersztül a Rám-szakadékon leerszkedve Dömösre vitt a túra.
2005-08-06 :: Lukács-árok túra Lukács-árok túra. Dömös :: Lukács árok :: Pilismarót
2005-11-22 :: Prédikálószék Túra a Prédikálószékre. Elég nagy köd volt, így a kilátásban nem tudtunk gyönyörködni.
2005-12-17 :: Pilisszentlélek Egy rövid pilisi túra Hután. A faluból indultunk és oda is értünk vissza
2007-09-09 :: Klastrompusztai körút Pilisszentléleken álltunk meg autóval. Onnan átsétáltunk Klastrompusztára, majd vissza egy másik ösvényen. Erõs szél fújt.

Pilis: Rm szakadk 2005.12.19

2004.12.19. Az els tra hossz id utn. A Pilisbe mentnk Dms kzsgbe, ahonnan mr nincs messze ez a csodlatos termszeti csoda sem.

Kezdjk azonban az elejrl. December elejn a tl bekszntvel rbredtem mennyire hinyzik a mozgs az letembl s kellene ez ellen valamit tenni. Termszetesen eszembe jutott milyen kellemes lmny volt a szabadban, a trk alkalmval. Beruhztam ht egy Fuji FinePix S3500 digitlis fnykpez gpre. Majd a bartnm szleinek lakhelye meg is hatrozta az els trzsi clpontot. Ez lett a Rm-szakadk.

A kpek minsgben lehet kivetni valt tallni, de krem ezt nzztek el nekem, mert a 2 napos gpet s tulajdonkppen a fnykpezs tudomnyt sem ismertem mg.

Dms ftere - 2005.08.08-n
13:00 - Induls. Kisebb technikai (munka) csszsok s a nagyon finom ebd utn elindultunk Dms kzpontjbl, hogy meghdtsuk a tjat s tl legynk az els fizikai prbattelen.

Dms falu vge, kiveze szakasz a Rm szakadk s a Lukcs rok fel
13:15 - Falu vge. Gynyrű telepls Dms, ha mg nem jrt ott valaki nagyon tudom ajnlani. Szinte sszentt az erdvel a telepls, gy szrevtlenl jutottunk t a falubl az erdbe.

13:20 - Az erd. A dl fel vezet aszfaltos, majd kvezett ton haladva lassan a dombok s az erd lel karjaiban ktttnk ki. n, aki a Bkk szpsghez szoktam, szinte jdonsgknt ltem meg a termszet apr csodit. Minden bajunkat egy szempillants alatt magunk mgtt hagytuk s csak a krlttnk lv termszettel tudtunk foglalkozni.

Hd amely alatt a Rm szakadkbl jv patak folyik t.
A turista jelzsek ezen a rszen jl lthatan fel voltak festve, ktsget nem hagyva afell, hogy j helyen jrunk. Lassan megpillantottunk egy patakot, amely csendesen folydoglt az t mentn. Aztn elrkeztnk egy hdhoz, amely mellett mr az erdben kezdett el vezetni az t.

A patak a sziklt rombolja, ezzel alaktva ki a kpet
13:30 - A kis patak. A patak az vek sorn bebizonytotta a kveknek, hogy feltartztathatatlanul s brmilyen mdot is kelljen vlasztania el fogja rni a cljt, a Dunt. Vilgoss vlt szmunkra, hogy ez az a patak, amely rszben munkjval ltrehozta a Rm-szakadkot. Itt elmeslem a Rm-szakadk nevnek a trtnett, ahogy n vissza tudom adni: egy rabl garzdlkodott a kzeli teleplseken. Egyszer mikor lebukott e tettben, efel az erd fel vette az irnyt. Mivel nem ismerte a krnyket, gy hamar csapdba kerlt s lltlag mikor megtalltk a fl meredez sziklk tvben, akkor is mg azt mormolta, hogy ez a szakadk rm-szakadk. :) Lehet a trtnet egy kicsit sntt, de jl hangzik.

A havas Rm-szakadk
13:50 - Az id gynyrű volt, de sajnos tl derekn jrva szmtanunk kellett, hogy hamar besttedik. gy viszonylag kevs idt tudtunk a nzeldssel tlteni. A Pilisben szpen megmaradt az a kis h, ami addig leesett, s a hmrsklet is elg alacsony volt. Ennek hatsra a patak egy id utn mr csak egy felszni jgrteg alatt csordoglt. A csend s a kis patak csobogsa minden relaxcis technikt fellmlt. Egy erdjrval tallkoztunk utunk sorn, gy meggyzdhettnk a segtsgvel, hogy az utunk a patak medrben kell, hogy folytassuk. Mg mi tettnk egy rvid stt mg az egyik dombra, addig el is haladt a Rmon felfel. Kis ttovzs utn gy dntttnk Tndvel, hogy utna megynk s megprbljuk meghdtani a szakadkot.

A kis patak csendesen csobogott
14:30 - A meder. Vgig a patak medrben kell haladni. Mi a jg s a kill sziklkon tmszva stltunk be egyre mlyebben a szakadk belsejbe. A sziklk egyre jobban tornyosultak flnk, mintegy jelezve, hogy itt k az urak, mi csak behatolk vagyunk. A kvek s elrendezsk teljesen termszetes, gy a knnyen stlhat szakaszok s a nehezen jrhat svnyek vltottk egymst. Kisebb s nagyobb kvek egyarnt megtallhatak a Rm-szakadk medrben.

A patak kvek s jg
15:30 - A sziklk. Vget nem r tnak tetszett, pedig taln csak 0,8km az t a szakadk mentn. Mgis a jg, a csszkls s az rnykban mr megbv hideg kezdte az ernket felemszteni. Eljutottunk az els nehz szakaszhoz. Itt egy kb. 1,8m magas sziklra kellett felmszni a patak medrben. Itt kellett elszr szembeslnnk azzal, hogy sajnos elg elhanyagolt llapotban van ez a tra tvonal. Hinyoztak a lncok, amelyrl hallottunk s a sziklbl csak rozsds karikk s csonkok lltak ki rvn.

Sziklk a  Rm-szakadkban
Egy 10cm tmrjű fatrzs volt a patakba tmasztva, ezen fel tudtunk jutni a sziklra. Ekkor mg nem sejtettk, hogy mi vr mg rnk. A kvetkez szakaszon megvoltak a lncok, gy kevesebb problmt okozott a mszs, igaz itt meg a jeges szikla miatt csszkltunk. Ekkor mr azt gondoltuk rosszabb nem jhet, de tvedtnk. Az utols szakasz lezrsaknt egy jabb fatrzs s egy kb. 3m-es sziklafal zrta az utunk. Kicsit mr fradtak voltunk, gy az jabb prbattelnek nem rltnk. Elgondolkoztunk rajta, hogy visszafordulunk, de gy tltk meg, hogy a lefel tart t sem lenne knnyebb, gy felmsztunk .

A Rm-szakadk teteje
16:00 - A tet. Nem tudom azt mondani, hogy nem volt megknnyebbls a feljuts, s hogy legyztk a szakadkot, azonban lelkileg s fizikailag is megtrve rtnk fel a tetre. A csodlatos kiltsban mr nem nagyon tudtunk gynyrkdni, mert ksre jrt. A szlk is aggdtak, gy rnk is rnk ragadt az ijedsg, hogy rnk fog az jszaka ksznteni az erdben, amit nem nagyon ismernk. Megindultunk ht a Lukcs-rok fel bzva abban, hogy az utunk knnyebb lesz. Itt szintn volt egy kis problmnk, hogy kidlt fktl nem talltuk meg elszr a helyes utat. Mire megtalltuk jra tallkoztunk trzkkal, akik megerstettek abban minket, hogy j irnyban haladunk.

Este a Rm-szakadk tetejn
16:30 - Este az erdben. Meg kell, hogy llaptsuk, hogy az alapvet trzsi szablyok porba tiprsval elg ksn indultunk neki az ismeretlennek. Ennek az lett a kvetkezmnye, hogy rnk esteledett, a megfagyott h szinte jegesre kemnyedett, s nagyon csszkltunk. Aki jr a Lukcs-rok fel, az lthatja, hogy az svny csak kevsb meredek, mint a domboldal, ahol vezet le a vlgybe. Nagyon lassan haladtunk s nha veszlyesen megcsszva, csszklva haladtunk lefel. Kicsit meg is ijedtnk a gondolattl, hogy ott ragadunk, de aztn sszeszedtk magunkat, szereztnk botokat a domboldalrl s azokra tmaszkodva jobban, biztonsgosabban tudtunk lefel haladni. Mire a teljes tli-holdvilgos-erdbeli este rnk borult mr szerencsre - mint utlag kiderlt - a turista svny vghez kzel jrtunk.

A patak a Lukcs-rok mlyn
17:10 - A msik patak. A Lukcs-rok oldalt is termszetesen egy patak alaktott a ma lthat formra. Igaz mi semmit sem lttunk mr belle, csak kvettk az utat, s a patak jtszott velnk, ahogy szlalomozott krlttnk, gy kiknyszertve bellnk, hogy mindannyiszor keljnk t rajta. Tavasszal jra el fogunk menni, mert j lenne megnzni, akkor milyen, egyltaln, hogy milyen :).

Lukcs-rok levezet t
17:30 - A hold. Az erdben volt annyi szerencsnk, hogy a fk lombkoronjn keresztl bevilgt holdfny fehrre meszelte elttnk az utat. Azonban kifel menet az erdbl s megpillantva a holdat, gy gondolom, hogy mg nem voltam ennyire boldog s megknnyebblt. A lefel t csendes volt, knozott a tny, hogy ilyen hibt el tudtam kvetni, hogy szinte tapasztalat nlkl egy teljesen idegen helyre ilyen ksn indultunk el. Ez az n hibm volt, tanultam n is belle s ezek utn sokkal krltekintbb leszek.

18:00 - Dms. jra a faluban voltunk, hazartnk. Megknnyebblt mindenki.

Egy dologrl mg nem rtam a tra kapcsn, csak rszleteket a mesm kzben, ezrt pr dolgot szeretnk msok figyelmbe is ajnlani:

• A Rm-szakadk fels vgn mg figyelmeztetett egy tbla: A Rm-szakadk let- s balesetveszlyes gy tilos ott trzni. Ezt sajnos az als rszrl valaki leszedte, igaz nem is tartom a legmegfelelbb megoldsnak, hogy egy A/4-es paprlapon legyen ez kzlve!
  • A lncok a legveszlyesebb szakaszokon hinyoztak!
  • Az tvonal sajnos elhanyagolt, gy egyes rszeken hinyosak a jelzsek. Persze egyrtelmű, hisz az rokbl nem lehet kijnni.
  • Mindenkpp javasolt tapasztalt vezet ksrettel menni.

Hogy a dtum is jra szerepeljen, mindezt 2004.12.19-n tapasztaltuk. Tnde s Joe

Szintn a Rm-szakadkban halad tra kpeket tallhat a kvetkez galriban: Pilis - Pilisszentkereszt kp galria.

A trhoz kapcsoldan a Lukcs-rok tra kp galrit is ide kapcsolom: Pilis - Lukcs-rok kp galria.

Hamarosan innen linkelve megcsinlom a pilisszentkereszti trt is, mikor Pilisszentkeresztrl mentnk fel Dobogkre, majd a Rm-szakadkon keresztl le Dmsre.

{2005.01.15} Srlt turista mentse a Rm-szakadkbl 2005. janur 15-n szombaton dlutn fl 5 magassgban riasztst kapott a BMSZ, miszerint egy slyosan srlt fiatalember fekszik rk ta a Rm-szakadkban. Szerencsre aznap a Mtys-hegyi barlangban gyakorl trt tett a tagsg elssorban joncokbl ll rsze gy az ott jelenlvmintegy 20 ember azonnal, teljes felszerelssel a helysznre sietett ahol a kzelben lak tovbbi tagok csatlakoztak hozzjuk. Nhny kisebb tereplpcst kveten, ahol ktlen kellett ereszteni a hordgyat a "fgban" a turistaton viszonylag knyelmesen s gyorsan rtk el a betont elejn a sorompnl vrakoz mentautt ahol az ldozatot vkuumgyba fektettk s elvittk. http://www.caverescue.hu/mentesek/mentes20050115_ramszak.html

{2005.09.26} Nagyon szomor dolgot hallottam, majd kpeket is lttam rla. Ez pedig az, hogy a rm-szakadk trnak a klnlegessgt, s szpsgt srba tiportk 2005. augusztusban, korltot s ltrt szereltek fel. rdekes mdon arra nem volt pnz sokig, hogy a lncos szakaszt feljtsk, de arra lett, hogy rozsdamentes korltot, s ltrt ptsenek a szakadkba. Mostmr brki teljesteni tudja a trt. :( Gondolom hamarosan akadlymentestik a szakadkot, lebetonozzk az aljt. Majd ezen is tovbb haladva bitumenezik, majd autk thajtsra is alkamass teszik. A klnleges mivoltt csorbtottk meg ezzel a trnak...

{2006.10.07} A Rm-szakadknl kapnak emlktblt a műegyetemi tűzben meghalt tűzoltk Emlktblt avatnak fel jv szombaton a Rm-szakadknl a műegyetemi tűzben hsi hallt halt tűzoltk emlkre.

{2007.05.01} Rosszullt okozta a Rm-szakadkban megtallt frfi hallt Egy ids frfi halt meg a Dms melletti Rm-szakadk 20 mter mly rszben, miutn kirnduls kzben rosszul lett - tjkoztatta az MTI-t kedden a megyei katasztrfavdelem gyeletese. A katasztrfavdelem tjkoztatsa szerint a frfi hallt rosszullt okozta. A 80 v krli ember stlgatott a 20-30 mter mly szakadkban, amikor rosszul lett s meghalt. Az esztergomi tűzoltk hordggyal s mentktelekkel emeltk ki a szakadkbl a szerencstlenl jrt embert. A rendrsg az gy kivizsglst llamigazgatsi eljrs keretben folytatja. (MTI)

{2013.10.24} gy nz ki, lehet mg fokozni: A Pilisi Parkerd Zrt. j tansvnyt alaktott ki a Rm-szakadkban s megllapodst rt al a dmsi nkormnyzattal, valamint a Duna-Ipoly Nemzetipark-igazgatsggal a trsg termszeti rtkeinek bemutatsban val egyttmkdsrl. Rm-szakadk tansvny

{2013.11.01} Egy lezuhant turista mentse kzben lett vesztette egy esztergomi tzolt a Rm-szakadkban pntek este. Egy kirndulcsoport egyik tagja zuhant a szakadkba, a tzoltk csak gyalog tudtk megkzelteni a helysznt, s a mentst vgz tzoltk egyike is a szakadkba csszott. Az eszmlett vesztett s letjeleket nem mutat ftrzsrmestert a helysznen prbltk jraleszteni, de belehalt srlseibe. A bajba jutott turistt ks estre mentettk ki.

További túra helyszín, leírás

Állatkert - vadaspark séták, kirándulások logó kép

Állatkert, vadaspark

Séták, látogatások hazánk vadasparkjaiban, állatkertjeiben.
Arborétum, növénykert kirándulások. - kirándulás tájegység képe

Arborétum

Arborétum, növénykert kirándulások.
Városnézés - kirándulás tájegység képe

Városnézés

Inkább telerüléseket érintő, gyakorlatilag városnéző kirándulások.
  Aggtelek tájegység képe

Aggtelek

Az Aggteleki-karszt és az Aggteleki-hegység körzetében bejárt túrák, kirándulások leírása.
Bakony tájegység képe

Bakony

A Bakony-hegység területén túráztunk, kirándultunk, ezen túrák leírása.
Balaton-felvidék tájegység képe

Balaton-felvidék

A Balaton környékén, a Balatoni-dombság területére tehető túráink.
Börzsöny tájegység képe

Börzsöny

Túrék a Börzsönyben, Börzsönyi túra ismertetők.
Budai-hegység tájegység képe

Budai-hegység

Túráink a Budai-hegységben, turista ösvények, kirándulások.
Bükk tájegység képe

Bükk

A Bükk-hegységi túráink, kirándulásaink leírása, túra útvonalak, ismertetők.
Cserehát tájegység képe

Cserehát

Cserehátot érintő túráink, a turista ösvények leírása.

Cserhát

Túrák a Cserhátban, Cserháti túrák ismertetője.
Egyéb tájegység képe

Egyéb

Egyéb, hegységhez, dombsághoz nem köthető túráink ismertetése
Gödöllõi tájegység képe

Gödöllői

Túrák a Gödöllői-dombság területéhez köthetően.

Gerecse

A Gerecse területét érintő túrák, kirándulás leiírások.

Kőszeg

A Kőszegi-dombság területén áthaladó túra útvonalak.
Kárpátok tájegység képe

Kárpátok

a Kárpátokat érintő túráink, kirándulások a Kárpátokban.

Kemeneshát

Kemenesháti kirándulások, túrista ösvények, túrák.
Mátra tájegység képe

Mátra

A Mátrában túráztunk, Mátrai kirándulások leírása.

Mecsek

Túráink a Mecsekben, turista ösvények, túra útvonalak.
Pilis tájegység képe

Pilis

A Pilisi-hegységet érintő túra útvonalaink. Bejárt turista ösvények.
Szekszárdi-hegység tájegység képe

Szekszárdi-hegység

A Szekszádi-hegységben megtett túráink leírása.

Velencei-hegység

Túrák, turista ösvények a Velencei-hegységben, saját élményeink.ű
Vértes tájegység képe

Vértes

A Vértes-hegység és a hozzá kapcsolaható túráink, turista útvonalak.

Villányi-hegység

Amikor a Villányi-hegységben és környékén kirándultunk.

Visegrádi-hegység

Turista ösvények a Visegrádi-hegységhez köthetően.

Zalai-dombság

A Zalai-Dombság területéről szóló kirándulások, túrák leírása.
Zempléni-hegység tájegység képe

Zempléni-hegység

Amikor a Zemplénben túráztunk, turista utak leírása.

További túra helyszín, leírás

Egyéb túra , turista tudnivalók

A turista tízparancsolata.
Túra-, turistajelzések. Turista induló csomag. Turista térkép jelzések.
Turista térkép jelzések, kis összefoglaló térkép olvasáshoz.
Túrázással kapcsolatos weboldalak gyüjteménye.
Turistaház, kulcsosház, szálláshely - saját tapasztalaim
Az erdő fohásza - A turizmus alapja
Turista mozgalmak, jelvényszerző túramozgalom kiírások
Várak, vár látogatás túra
Hungary Card, Magyarországi turizmus kártya, saját tapasztalok, és felhasználás
Kisvasút, erdei vasút tapasztalataim
Turista hírek, információk
Turista. A kifejezés mit takar?